Maria Matseke presenterar sig

Jag heter Maria Matseke och jag ska dela med mig av tankar och upplevelser här på Sunnebloggen de närmaste två veckorna.

Maria Matseke "Vi firar alltid midsommar på Ås Brunn"
Jag är född och uppvuxen i Östra Ämtervik, utefter grusvägen mellan Bössviken och Nolbergsviken. Jag var en inbiten hästtjej under dessa år och när jag inte var i skolan så satt jag på hästryggen någonstans i skogarna mellan Visten och Skacksjön. 

Efter grundskola i Prästbols skola och på Fryxellska skolan flyttade jag till Karlstad för att gå på gymnasiet, sedan till Uppsala för universitetsstudier och slutligen landade jag Stockholm där jag fortfarande bor. 

Till yrket är jag idag PR- och kommunikationsrådgivare och efter många år i olika befattningar på PR-byråer är jag numera egenföretagare i mitt bolag Lebona. Jag hjälper företag att bygga varumärken via PR och kommunikation, med hjälp av kanaler som media, varumärkesambassadörer, samarbeten och nätverk. 

Jag har visserligen inte min vardag i Värmland längre, men vid varje tillfälle som bjuds tar jag med familjen och åker ”hem” till Östra Ämtervik, till den gård i Östmansby där min familj på mammas sida bott i flera generationer och där jag tillbringade oerhört mycket tid hos min mormor och morfar när jag var liten.

Jag har också lyckan att vara gift med en värmlänning sedan femton år och vi har fyra barn tillsammans. Barn som pratar stockholmska, vilket ju förstås känns lite märkligt… /Maria Matseke

Kommentarer

Populära inlägg