Fotboll, cykling, matlagning och värmländsk natur

Alexander Börjesson heter jag som ska hålla till här i Sunnebloggen de närmaste två veckorna.

Två veckor framöver ska Alexander Börjesson från Lysvik skriva för Sunnebloggen


Någon bloggare har jag aldrig varit trots att det var i min ungdom bloggformatet var som störst. Tror att jag har startat upp flera gånger men aldrig färdigställt ett inlägg. Brist på självdisciplin kanske. Krävs ju en viss regelbundenhet för att hålla en blogg vid liv. Med det sagt ska det bli kul att testa på den tillvaron under en begränsad tid.

27 år gammal har jag hunnit bli. Kommer från Lysvik och har flyttat tillbaka hit efter några års studier i Linköping. Där pluggade jag medicinsk teknik och tog ut en kandidatexamen i detta ämne. Blev rätt bra på matte om inte annat, men kom fram till att jag behövde en kursändring. Delvis pådriven av att jag ville hem till Värmland och Fryksdalen.

Flyttade således tillbaka till Lysvik och började läsa till högskoleingenjör inom lantmäteriteknik vid Karlstads universitet istället. En mer landsbygdskompatibel bransch. Dessutom är jag väldigt road av kartor. Har ett examensarbete att slutföra innan jag kan titulera mig något på den fronten. Sen får man se vad som händer därefter.

Tänkte främst berätta om sådant jag uppskattar med Sunne och Fryksdalen. Blir säkert lite slagsida mot kommunens nordöstra del. Gillar lokal fotboll, cykling, matlagning och värmländsk natur så något om detta blir det åtminstone.

Häng mä!

/Alexander

Kommentarer

Populära inlägg