Smoothie, hejdå och sportlov!

Idag ska jag tipsa om... Smoothie! Det bästa med smoothien är att den godaste jag har gjort (och jag har gjort många) även är den enklaste! Ta en näve frysta hallon, en halv banan och några dl vaniljyoghurt, klart! Fast det är godast om man mixar den också :P. Idag hade jag ingen yoghurt så jag mixade hallon och banan och varvade sedan med fil och vaniljsocker, det var också gott! Men mixa aldrig fil, det blir som äcklig mjölk!

Sen är det ju också dags för mig att säga hejdå. Tydligen har två veckor redan gått, utan att jag riktigt hängt med... Jag har fått frågan om jag ska blogga någon annanstans efter detta men tyvärr så tror jag inte det. Jag kan liksom inte skaffa en egen blogg för jag vet inte vem som skulle läsa den. Sådana i min egen ålder vill nog inte läsa om mina höns eller mitt skrivintresse eller sådant. Men jag har trivts väldigt bra här på Sunnebloggen och jag kommer sakna det jättemycket! Tanken ”Det här kan jag skriva om i bloggen” har liksom etsats sig fast där bak i hjärnan efter de här veckorna. Men vi får väl se vad som händer där borta, där framme, i framtiden.

Här får ni lite bilder på min smoothie varvat med min söta Majvår.

Också var det lov igen. Ska jag bli glad? Ja det är klart, jag är överlycklig och har väntat på det där överskattade lovet sen januari. För lovet är just det, överskattat. En ledig vecka från skolan, wow! Det är ju ingenting! Men det gör ändå så mycket. Man hinner ladda om, ladda om inför längtan till nästa lov.

Men man får inte bara pressa sig igenom de andra dagarna. Det är ju de dagarna och inte lovet som är de viktiga. Och det är det som är mystiken med sommarlov. De sista veckorna börjar man undra, varför längtade jag efter det här? Jag har ju inget att göra ju.

Vakna, frukost, längta efter helg, skola, längta efter lov, träning, trött, längta efter att sova, middag, sova, vakna, längta efter sovmorgon. Rutin hör till, annars blir man förvirrad. Och det är ju längtan i de jobbiga stunderna som lättar upp. Längtan... är den egentligen bättre än det man längtar efter?

Och vad gör man då när man har en vecka ledigt? Fullspäckar den med skidsemester och resten med kusinen så klart!

Sen vill jag bara få tycka en liten sak till: Frukost i skolan är världens bästa uppfinning!

Det var nog jag på två veckor detta, hoppas jag. En stor del av mig i alla fall. / Fia.

Kommentarer

Populära inlägg