Hej, hej Freddans sista inlägg

Hej Hej! Freddan här igen med det sista inlägget för min tid här på Sunnebloggen. I mitt sista skrivande så kommer jag skriva om min passion till andra som inte kan laga mat och om våran kockförening SKF (Svenska Kockars Förening).

Många kockar


Jag har alltid velat hjälpa fölk i alla lägen som ekonomiskt, läxor, träning med mera. Men nu på sistone så har jag velat hjälpa fölk att förstå konsten att laga mat som enkla tips hur man kan tänka ekonomiskt/hållbart, med goda råd så att man kan göra bra mat. Ibland brukar de ringa/sms:a mig å fråga hur man gör detta och så vidare.
Svenska Kockars Förening


Jag är medlem i föreningen SKF som deverse. Det betyder att jag själv är ambassadör för Värmland Unga SKF som heter YCC ( Young chefs club). Inom föreningen skapar vi en ny värld inom mat till konsumenterna och företagen. Detta kan vara som en grej som vi ungdomar håller på med, som är Zero Waste Food. Med det menas att man ska slänga så lite mat som möjligt och vad man kan använda vissa saker till att göra ny mat med.

SKF är en klubb som välkomnar de som håller på med mat eller går utbildning. Det finns också olika distrikt som SKF Väst (Göteborg med mera) + SKF Stockholm/Uppsala. Vi finns på sociala medier på Facebook och Instagram. Dessutom har vi en app så ni är så välkomna att följa dessa sidor.

Då vill jag säga TACK för mig för denna gång och om ni har andra frågor så är det bara att skicka en ton till 0722104266, om frågor om mat eller föreningen eller matkurs. Ha dä.
MVH Fred Hagström

Kommentarer

Populära inlägg