Måltidsservice presenterar sig

Hej,

Nu har turen kommit till Måltidsservice och till mig Eva Thorsson och mina kollegor på Allégårdens kök.

Jag jobbar som köksansvarig i köket på Allégården, där vi tillverkar i stort sett all mat inom äldreomsorgen i Sunne kommun.

Eva Thorsson jobbar som köksansvarig.


Jag har jobbat med mat i hela mitt yrkesverksamma liv, som restaurangkock och köksmästare i cirka 30 år. För dryga 9 år sedan sadlade jag om litegrann och började på kommunens kök, först på Klättenskolans kök där jag var cirka 1,5 år. Jag gillade verkligen när det knackade på dörren till det lilla köket och barnen kom in o tackade för maten.

För 8 år sen började jag på Allégårdens kök som köksansvarig. Häng med mig denna vecka så ska jag berätta om vårt jobb med att laga god och näringsriktig mat till våra kunder.

/Eva

Kommentarer

Populära inlägg