Ida Mattsson, ANDT-samordnare, presenterar sig

Mitt namn är Ida Mattsson och jag jobbar som ANDT-samordnare/beroendeterapeut på öppenvården här i Sunne kommun.  


Jag är relativt ny på tjänsten och började här i december. Jag trivs som fisken i vattnet och tycker att mitt jobb är så otroligt! Då min tjänst består av två olika delar så får jag göra mycket roliga och olika saker!  

I mitt jobb på öppenvården jobbar jag nära min kollega Sandra Haaster som också jobbar som behandlare här i Sunne kommun, samt med ett nära samarbete med handläggarna på IFO.  

Jag utför bland annat provtagning samt enskilda samtal med inriktning mot beroendesjukdomen.  

Som ANDT-samordnare jobbar jag i samarbete med otroligt många olika funktioner här i kommunen, samt i SuToHaMu-nätverket! Det här ska ni få se lite mera utav under veckan då jag ska dela med mig lite utav vad jag jobbat med under våren 2024!  

Kommentarer

Populära inlägg