Min hästs välmående går alltid först














Hej på er!
Hoppas ni har haft en bra helg. Som jag skrev i tidigare inlägg skulle jag till Carlstad Horse show i helgen för att tävla, men det gick inte riktigt som jag tänkt.

Queen var inte sig lik i fösta klassen på lördagen. Hon stannade två gånger på hinder inne på banan, vilket hon aldrig gör. Queen är en väldigt ärlig häst som alltid försöker komma runt banan och vara felfri. Jag valde därför att stryka mig i de andra två klasserna, för att inte riskera min fina häst om det skulle vara så att något är på tok.

Planen är nu att ta det lugnt och boka en tid på Värmlands hästsjukhus i Karlstad, så att vi kan utesluta om hon har ont någonstans, eller om det finns något som stör henne. Det är viktigt att vara noggrann med sin häst och se till att det inte finns något som är fel som kan utgöra en smärta, eftersom det är många prestationer en häst ska klara av.

Självklart känns detta jättetråkigt, men jag skulle aldrig riskera henne för en tävling, utan hennes välmående ska alltid gå först.

Lördagskvällen spenderades med mina fina vänner. Vi var först hemma hos en kompis lägenhet innan vi drog till Play Palace för att spela bowling, vilket var så mysigt. Denna vecka ser ut som vilken vecka som helst. Skola på dagen och sedan väntas stallet. Något gympass ska också hinnas med.

Massa kramar
Lina





Kommentarer

Populära inlägg