Ny gästbloggare: Miriam Walfridsson

Hej,
Jätteskoj att få möjligheten att blogga här på Sunnebloggen två veckor framöver. Mitt namn är Miriam Walfridsson. Jag är 32 år och kommer från den lilla byn Östanbjörke, som ligger nordöst om Sunne. Där växte jag upp tillsammans med pappa Arne, mamma Ann-Christine och mina två storasystrar Eveline och Angelica.
Miriam Walfridsson

Numera bor jag i en by som heter Molla, som ligger mellan Herrljunga och Borås i Västra Götaland. Här bor jag tillsammans med min sambo Henrik Persson (kommer från byn). 

Angelica, mellersta systern i syskonskaran bor i Uppsala. Eveline har nyligen flyttat hem till Sunne, tillsammans med hennes sambo och deras lille son Matheo. Storasyster har fått en son…exakt, jag är stolt och nybliven moster sedan ett par månader tillbaka.

Och mina kära föräldrar, de bor kvar ”hemma”. Jag skriver hemma eftersom jag fortfarande ser Sunne och mitt barndomshem som mitt hem. Att bo fysiskt på två ställen kan ses som en svår nöt att knäcka. Men att ha två ”hemma” i sitt hjärta går alldeles utmärkt!

-          ”Östanbjörke, ligger ca 10 km nordöst om Sunne och ca 13 km sydöst från Colins Crest”.

Så kan det låta när jag ska beskriva vart jag är född och uppvuxen, för människor som vistas inom samma idrott som mig själv. Nu kanske ni undrar vad jag håller på med, och framförallt, vad det är för beskrivning. Colins Crest? Ett känt lyft sedan många år på sträckan Vargåsen, som årligen finns med i vårt kära Svenska Rally. 

Ja, ni har nog redan räknat ut det. Just det: Rally! Jag tävlar inom motorsport, där rally framförallt varit min huvudgren under många år. Jag tänkte under de här två veckorna dela med mig av mitt tävlande inom motorsport, men också om min vardag, tankar och vad jag tycker är viktigt här i livet!

Mvh Miriam



Kommentarer

Populära inlägg