Att bygga ett starkt team

Styrkan i en organisation är rätt medarbetare med rätt kompetens














Vad är det som bestämmer styrkan i en organisation? För mig är en stark organisation att omge sig med rätt medarbetare, som har rätt kompetens, och det är precis så jag upplever mina medarbetare. Rätt folk med rätt kompetens!

Vi på Nykvist Skogs AB är en väl sammansatt grupp med både egna anställda, maskinentreprenörer och lastbilsåkare. Vissa av oss har jobbat tillsammans i över tjugo år, vilket känns fantastiskt. Det har också tillkommit nya ansikten under åren som gått, både som anställda hos oss och som entreprenörer. 

Nästa år, 2019, fyller företaget fyrtio år.  Ett jubileum gör alltid att man reflekterar lite extra över åren som gått, och att dessutom få möjlighet att skriva några inlägg i Sunnebloggen har lett till mycket eftertanke. Totalt är vi nu ca 25 personer i vårt starka team!

Varje medarbetare har sin specialkompetens och nästan alla äger också sin egen skog. Detta borgar för ett stort ansvarstagande och ett gemensamt mål med verksamheten.Vårt företag lever i de stora skogsbolagens värld, men vi känner alla att det finns en given plats för oss. Jag brukar säga att vi har två kundtyper, skogsägaren och skogsindustrin, och det glädjer mig att vi är så omtyckta hos båda dessa olika kundgrupper. 

Min största drivkraft är att leda ett företag i tillväxt och samtidigt vara en attraktiv arbetsplatsVår tillväxtkurva går stadigt uppåt, och en stor del av vår framgång är vårt starka team. Mina medarbetare är en stor del av styrkan i vårt företag.

Detta är nu mitt sista inlägg i Sunnebloggen och jag hoppas att jag väckt tankarna hos er läsare angående vår skog, och att jag väckt en nyfikenhet hos er som inte spenderar tid i skogen varje dag. Det är aldrig försent att göra den där skogspromenaden med kaffetermosen.

Jag känner mig nöjd med min insats som bloggare, nu när jag motbevisat min son Ville! Jag har fått uppmärksamhet för mina inlägg, både i form av kommentarer i sociala medier och genom glada hejarop på ICA i Forshaga.

Jag vill också passa på att önska alla vänner, kunder och läsare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

//Pär Skinnargård


Kommentarer

Populära inlägg