Camilla presenterar sig

Hej och varmt välkomna till oss på kommunhuset. Camilla karlsson heter jag och jobbar som receptionist och är den första ni möter när ni kommer in till oss på kommunen. Ni ska få följa mig denna vecka och se lite av det jag gör. Ingen dag är den andra lik utan ganska varierande uppgifter.


Jag är relativt ny på denna position och har jobbat ca 1 ½ år och trivs bra med jobbet.

Innan min tid så hade man växel här i receptionen där då vi tog emot alla samtal som ringdes in till kommunen men som numer sköts av våra trevliga kollegor uppe i Torsby som tar hand om er kommuninvånare och lotsar vidare till berörda och även till mig ibland.

Som receptionist är det mycket varierande jobb och ingen dag är den andra lik men tänk känslan när man går hem efter arbetsdagens slut och vet att de jag mött under dagen är nöjda när de lämnar kommunhuset.

 Jag tar hand om posten dagligen som kommer in och fördelar ut till berörda i huset men även till verksamheterna ute i kommunen.

Hjälper till med diverse internt som tex bilskåpet om det krånglar med bokning eller problem med uthämtning av nycklar, uppgifter att skriva ut från tex kommunikation, konterar fakturor, Namnskyltsbeställningar, beställning av kontorsmaterial, kuvert, hjälper hr med uppgifter, skickar brev med PostNord, registrerar poängjakten för personal som aktiverar sig genom friskvård, lämnar ut rekvisitioner till träning. Visar våra politiker, besökare till sina mötesplatser om det behövs, fixar fika till möten, skriver vigselbevis, tömmer returpapper behållare så listan kan göras lång.

Min roll är att även ta hand om våra medborgare som kommer in och har frågor som kan gälla

Parkeringstillstånd - som man hämtar ansökningspapper som man får fylla i och sedan skicka till trafik och park eller lämna hos mig så skickar jag vidare internt. När detta behandlats och godkänts kommer medborgaren få samtal om att det kan hämtas ut här i receptionen hos mig personligen då ingen annan person kan hämta ut åt den som sökt.

Fondmedel – som man söker utav 3 ggr/år hämtas här i receptionen och kan lämnas här så skickar jag det vidare eller alt att man lägger på lådan vid IFO

Många kommer in och har frågor som gäller avfallshantering, fakturor adressändringar på Va -avfall. Bygglov för ändringar av bostäder, serveringstillstånd med mera och då vill dom komma i kontakt med miljö och bygg så då lotsar jag dem vidare till selma gården där dom sitter och för närvarande har dom ingen receptionist så de vill gärna att man kontaktar den man vill till innan.

Kommentarer

Populära inlägg