Presentation av mig

Hej, jag heter Julia Nilsson och nu ska ni få följa med mig i mitt nya jobb som tf. rektor på Östra förskoleområdet. Jag är utbildad förskollärare och har jobbat med det sedan 2011 men jag har alltid velat lära mig nya saker så jag har aldrig riktigt släppt studier. För ett år sedan påbörjade jag en masterutbildning i pedagogiskt arbete som jag hoppades skulle leda till arbete inom forskning och universitet. Detta gjorde jag under tiden jag arbetade på Björkbackens förskola vilket gav mig nya nivåer av kunskapsutveckling. Men i våras var det tufft och tvivlet på att klara det knackade ständigt på. Då fick jag veta att man sökte en rektor inom förskolan i Sunne under ett år och tänkte "varför inte testa och söka?" Jag gick in i intervjun och var helt och hållet mig själv trots smått pirriga tankar innan. Efter en tid fick jag reda på att det var mig de ville ha och efter en stunds funderande så tackade jag ja. 

Så där satt jag i början av sommaren 2024 och visste inte riktigt vilken resa jag nu skulle påbörja... Men tanken att inte helt veta är kittlande och full av spänning. Och den stora frågan, vilken ledare är jag?  




Kommentarer

Populära inlägg