Bikupan och hönshuset är inflyttningsklart

Nu är kupan på plats och det surrar i trädgårdens blommande körsbärs- och plommonträd.

Bikupan är på plats
 Vi har även börjat göra om lekstugan till hönshus. Maken tog hjälp av snickaren Andreas Backman för att få till ett utanpåhängande isolerat värprede. Då får vi större utrymme inne och vi kan plocka äggen utifrån genom en lucka.

Lekstugan förvandlas till hönshus
Under söndagen var det dags att lyfta det blivande hönshuset på plats

Vår yngsta dotter Ingrid bjöd på lite snacks
när trädgårdsarbetet drog ut på tiden i lördagskväll. 
Jag börjar längta efter fest. Coronaisoleringen känns evighetslång just nu. Nåja, vi är ju inte isolerade som i våra grannländer men det var länge sedan man kunde dra ihop ett gäng vänner och träffas under trevliga former.

Jag längtar också efter mina föräldrar som jag inte träffat sedan jul. De är ju egentligen hjältarna under pandemin. Våra äldre föräldrar som helt fått isolera sig. Dagliga telefonsamtal räcker en bit men nu vill jag ses.
Men att resa 40 mil för att samtala genom fönstret känns sådär. Jag får ge mig till tåls och invänta sommar och varmare väder i Hudiksvall så kan vi umgås utomhus i varje fall. Tacksam att mina föräldrar har varandra, alla har inte någon att dela isoleringen med.
Hälsningar Åsa Rådhström

Kommentarer

Populära inlägg