Vi vet aldrig vad som väntar runt hörnet















Idag är mitt sista inlägg i Sunnebloggen.

Bilden med alla höbalar symboliserar för mig numera rikedom och trygghet. Jag tänker på den extremt torra sommaren för två år sedan. Precis som alla andra med djur så var vi rädda och osäkra på hur vi skulle klara vintern med foder till våra kor. 

Nu gick det bra, tack vare att alla försökte hjälpas åt. De som hade foder över kunde dela med sig. Och känslan av rikedom och trygghet förra sommaren när höskörden maxade så att vi har hö i ännu ett år.

Vi vet aldrig vad som väntar runt hörnet. I sommar blir det hemester och det ska också bli spännande. Håller tummarna för sol och värme så att vi kan umgås utomhus.

Än ligger vår båt på land, men snart så åker den i.














Jag tänker avsluta bloggen med att säga hur glad och lycklig jag är att bo i Sunne och Värmland, speciellt nu i coronatider och orostider. Tänk vad lyckligt lottade vi är som har hela vår fantastiska natur strax utanför husknuten. 

I Fryksdalen har vi dessutom Fryken som vi kan bada i, eller fiska i. Och inte har vi det trångt heller, så att hålla avstånd är inget problem.

Jag vill önska er alla en härlig helg!

/Åsa Rådhström




Kommentarer

Populära inlägg