Snart sommarlov



Nu är det dags att tacka för mig och blicka framåt mot sommarlovet. Först ska jag hålla handen lite extra med de elever som behöver stöttning gällande prao och gymnasieval. Sedan är det, tillsammans med specialpedagoger, överlämning till gymnasierna och slutligen dags för niornas avslutningsfest som jag är med och roddar samt är konferencier för. Festen går av stapeln på Nils Holgersson med röd matta, tal, uppträdanden, två rätters middag, DJ och tävlingar!

Om det är något jag har lärt mig under mina snart fem år som Syv, så är det att unga behöver bli sedda med värme, skratt och förståelse men också utifrån ramar med tydlig och trygg kunskap. Som niorna brukar säga ”du är alltid så glad och snäll Madde men också väldigt bestämd”.

Det är något speciellt med att följa en hel årskurs under tre år, peppa, heja och stötta till nästa fas i livet och sedan dansa loss innan vi säger hej då. Väldigt fint om du frågar mig, det är liksom på riktigt och ger minnen för livet!

Tack för att du läst, jag önskar dig en varm och vilsam sommar!

Och till alla ”mina nior” som snart lämnar oss – kom ihåg att ni kan mer än vad ni tror <3

Soliga hälsningar/Madde



Kommentarer

Populära inlägg