En strävan att alltid bli bättre

Just strävan att alltid bli bättre är nog en förklaring till varför jag har blivit så pass duktig i denna sport, esport. Med att jag blev bättre och bättre, så fick jag således plats i ännu bättre lag än innan.

Under sommaren 2019 bytte jag till mitt nuvarande lag, Synergy Hockey (läs Leksand). Vi spelade under hösten 2019, i Ecl's högsta division, Elite.

Ecl är uppdelat i 4 divisioner, Elite, Pro, Light samt Neo. Allt som allt, var det ungefär 150 lag som tävlade den gångna säsongen.

Strax efter säsongens början kom den glada nyheten om att Svenska hockeyligan skulle starta en esportliga, eSHL. 12 av de 14 Shl-lagen ville vara med. Endast Brynäs och Frölunda valde att avstå.

Några lag gick redan under Shl-flagg, medan de andra började rusta upp. Det var faktiskt Leksands IF som tog kontakten med vårat lag, de hade scoutat andra lag också, men beslöt sig i slutändan att satsa på oss. Det är nog både de och vi tacksamma för idag.

/Johan Rundqvist

Kommentarer

Populära inlägg