Smultronställe i Sunne

 

Drömstället - ett timmerhus i Stöpafors, Sunne









Det var søndag tidlig kveld etter vår datter Karens 16-års dag. Jeg rydder  bort kakerester etter selskapet der alle, gamle som små barn, skulle bli sett, hørt, få plass, få kake. Litt sliten, og ikke helt klar for elleville nye påfunn.

Mannen min surfer på nettet i sofaen.
«Jeg har funnet vårt drømmested i Värmland», roper han.
«I Sunne», sier han.
«Sune,» svarer jeg, «hvor er det?».
«Det er ikke langt fra Karlstad», sier han. Og derfra har vi jo så gode minner fra vi bodde på Stora Hotellet med vår datter som var med på nordiskbaltisk strykerseminar en vakker pinse noen år tidligere. Ved Klaraelven, der vår datter badet med sin fiolinvenninne.

OK, jeg er med.
Min mann er ustoppelig etter nye prosjekter.
Mer om det senere.

«Vi kan se på det 1. mai», sier han.

Jaja, så tar han seg iallfall fri med meg den dagen. Og jeg får gjort svenskehandel.
Vi kommer ikke bare tilbake med mat fra Sunne den dagen. Vi kommer tilbake med et tømmerhus, 100 år gammelt, og 80 mål skog.

Hva har vi gjort?

«Men dette skal være en hytte, sier jeg. Ikke noe nytt prosjekt!»
«Neida, svarer han. Her skal vi bare koble av».

Så lettlurt kan man være.

Du kan kan følge vår drøm på Instakonto @thehotelretreat

/Kirsti Hovland

Kirsti jobbar som journalist och hennes man Tom-Egil som fotograf.

Kommentarer

Populära inlägg