Att få det bästa av två små

Anna Öhgren Bodén











I nästan exakt sju år har jag pendlat till mitt jobb på Fryksdalens Sparbank i Sunne. Visst får jag gå upp lite tidigare, men den där halvtimmen till och från jobbet är inte något problem, tvärtom. Vi har faktiskt blivit ett helt gäng med Olebybor som pendlar tillsammans till banken och resvägen måste väl ändå räknas som en av Sveriges vackraste, om man frågar mig. Vi åker i alla fall allt som oftast på östra sidan Fryken, där Sveriges vackraste järnvägsträckning går, så den resvägen går inte av för hackor, om man gillar fina vyer vill säga.

Får det bästa

Jag bor som sagt i metropolen Oleby (sydöst om Torsby, om man nu mot all förmodan inte vet var det ligger …) med min man Micke och två tonårssöner, två lurviga islandshästar och tre pensionerade får på en gammal gård vid övre Frykens allra översta del. 

Att bo på en liten ort och jobba på en annan i en grannkommun är verkligen en fördel. Både Torsby och Sunne har två fina och levande centrum med bra butiker och ett stort utbud när det gäller både kultur och upplevelser. Det är två små orter, men som arbetspendlare får jag det bästa av vad två orter kan erbjuda. Ett plus ett blir liksom tre.

Lätt att få nya kontakter

Ett annat stort plus att arbeta på annan ort än där man bor, är att man träffar nya människor, får nya vänner och skapar ett ännu större nätverk. Och att få nya kontakter i Sunne är inte svårt. Folk här är nyfikna, öppna och väldigt välkomnande. 

Lite om mig

En kommunikatör som brinner för marknadsföring och har tidigare jobbat med bland annat projektledning och näringslivsutveckling. Blev ”hästbiten” som femåring och kärleken till hästar har inte gått över än. Gillar även terränglöpning, skidåkning och att greja hemma på gården. Jag kommer nog att blogga om lokal utveckling, föreningsliv, upplevelser och en och annan häst. 

/Anna Öhgren Bodén

Vy över Fryken från hästryggen.



Kommentarer

Populära inlägg