Ulrica presenterar sig

 Hej!

Ulrica Eriksson heter jag och jobbar som distriktssköterska inom hemsjukvården i Sunne Kommun.


Det är jag som ska leda dig genom denna vecka här på Sunnebloggen.

Jag har jobbat inom äldreomsorgen i Sunne kommun sedan 2004 med undantag på något år. Jag har haft förmånen att haft flera olika funktioner under dessa år och även jobbat varierat under dygnets alla timmar samt inom olika verksamheter.

Det bästa med mitt jobb är att jag får komma människor nära, på riktigt! Jag jobbar i folks soffor där jag byter katetrar, jag sårbehandlar i någons dubbelsäng och jag provtar vid ett köksbord. Men framför allt så möter jag människor där de befinner sig just nu, oavsett om det är efter en operation eller på grund av en funktionsnedsättning eller i livets slutskede. Min förhållandevis lilla insats möjliggör att personen, i vårt fall våra kommunmedmänniskor, får vara kvar i sina hem, i sitt rätta element, där de som mest kan få vara sig själva.

Jag kan inte tänka mig ett viktigare jobb!

Att jag sen får åka runt i vår fantastiska miljö som vi har i Sunne kommun gör ju inte saken sämre, men mer om det en annan dag!

Kommentarer

Populära inlägg