Våra lokaler

Vårterminen -22 flyttade vi in i våra nya lokaler på Selmagården. Vilket lyft det blev för Hälsa, Vård och omsorg i Sunne kommun!!

Från att en del ha arbetat i högst undermåliga lokaler innan där hemtjänstpersonal ibland till och med bytt om ute på en parkering, eller bakom ett skynke i en trång hall till att få komma in hit och ha otroligt fina ändamålsenliga lokaler anpassade för vår typ av verksamhet var ju en dröm som äntligen slog in!

Sjuksköterskorna håller till på Plan 1. Där delar vi kontor 2 och 2. Vi har stora fina läkemedelsrum med mycket förvaringsmöjligheter i, ett stort sterilförråd. Vi har även mindre förråd där vi förvarar vår provtagningsutrustning i, utrustning för kateterbehandling, väskor vid sårbehandling samt ett medicintekniskt förråd.

Ett litet pentry med kaffemaskin har vi också så vi kan ta en kaffe till morgonmötet.

Lunchen intar vi i det gemensamma fikarummet på Plan 0, där möter vi alla som jobbar inom Hälsa, vård och omsorg på Selmagården. Här kan man lätt växla några ord med andra i teamet, ex rehab, planerare för hemtjänsten eller enhetschefen.

En carport för alla våra bilar finns också. Den är utrustad med laddstolpar eller eluttag och den är upplyst så kvälls- och nattpersonal slipper famla i mörker.

Jag vill ju slå ett extra slag för vårt otroligt fina förråd med arbetskläder och tvättstugan där våra arbetskläder tvättas och cirkulerar tillbaka till förrådet. Detta sköts utav särskild personal så jag behöver bara hämta rena kläder när jag ska börja mitt pass och efter passets slut lägga dem i tvättkorgen. LYX!!

Så det är lätt att göra rätt på Selmagården då våra lokaler är anpassade för just vår verksamhet utifrån de lagar och författningar som styr den. Det känns tryggt för mig i min arbetsvardag.




Kommentarer

Populära inlägg