Från stadsbo till bonntös

Nu är det dags att få följa mig i två veckors tid.  Vad som sker under mina dagar, vad jag har för drömmar och visioner. Men också lite tankar och funderingar som gärna vill dela med mig utav.  

Men vem är då jag? 

Mitt namn är Olivia Raleby och blir i höst 25 år gammal.  Jag är uppvuxen i staden där solen alltid ska lysa, men vet dock inte om det riktigt stämmer. Under mina levnads år så har djur alltid legat mig varmt om hjärtat och då speciellt hästarna. Det är nog till största del tack vare mamma som gjorde att jag ens började rida. Då hon alltid har haft hästar i sitt liv och ville nog att jag också skulle få uppleva denna underbara sport och livsstil! 

Olivia Raleby

Jag som inte alls har någon anknytning till Sunne och inte heller min sambo fick genom en vän reda på att en gård i Östra Ämtervik var till salu. Vi blev kära direkt och detta har varit en dröm för oss båda! Stall till mig och garage till sambon, kunde verkligen inte bli bättre! 
Efter många oroliga dagar och många tårar fällda blev vi äntligen ägare till vår alldeles egna hästgård. Hösten 2018 flyttade vi in och blev Sunnebor på riktig! 
Just nu har vi lite mer djur än bara hästar på gården, som sagt jag gillar eller ja älskar djur. På gården har vi nu 5 hästar, 1 hund, 3 katter och 2 getter. Hoppas kunna smuggla in lite mer djur på gården utan att sambon märker något! 

En hästgård i Östra Ämtervik

Till vardags jobbar jag på Tvättmäster i Karlstad. Jag sköter även en del pappersjobb och fakturering åt min svärfars åkeri, Kran och bodtransporter i Karlstad. Å inte nog med det så har jag även ett eget företag som involverar min stora passion, hästarna. Där jag tar in hästar för inridning, tillridning, tävling och försäljning. Jag sitter också med i styrelsen för Sunne Ryttarförening. Jag är en tjej som gillar att ha många bollar i luften.

Jag har även jobbat lite utomlands som hästskötare åt bland annat en New Zeeländsk världsryttare och en svensk elitryttare. Jag hoppar in på hästskötarjobben där det behövs då jag älskar att utmana mig själv. 

Olivia har varit hästskötare åt elitryttare

För tillfället har jag en häst som jag tävlar med. Jag har honom på foder och har haft honom sedan sommaren -19. Vi har tillsammans startat 120cm hoppning, tyvärr satte både covid-19 och några skador stopp för föregående års tävlingssäsong. Jag hoppas dock att vi kommer kunna komma ut på lite tävlingar detta år i stället. En mycket speciell häst som lär mig fruktansvärt mycket! 

Olivia tävlar i hästhoppning

Hoppas du vill fortsätta följa mig dessa två veckor, ha d gött! 
Olivia  


Kommentarer

S.R sa…
Väldigt spännande att få följa dig och alla dina djur. ♥️

Populära inlägg