"Det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv"


Så här har vägen sett ut flera gånger när jag kommit till Vassberg. Då har jag fått gå den dryga kilometern upp från Arvika-vägen. Vid ett tillfälle nådde snön upp till låren. Det är det jobbigaste jag gjort hela mitt liv. De sista meterna var jag så trött att jag inte orkade gå utan försökte krypa fram till huset. 

Vid andra tillfällen har det varit skare på snön och då har det varit magiskt. Eller som när allt var täckt med iskristaller stora som fjädrar.









Ganska snart förstod jag att jag måste ha en vävstol på Vassberg. Jag har vävt hela mitt vuxna liv och har blivit en vävstols-snobb. Det tog lite tid, men det var värt att vänta tills jag hittade en Öxabäck kontramarsch, som enligt min mening är den bästa vävstolen som finns. 

Så ett nytapetserat rum får bli min vävstuga. Jag har en dröm om att bygga om ett av uthusen till en riktig ateljé. Men hittills har andra saker varit mer nödvändigt att ta hand om, men jag har absolut inte gett upp den drömmen. 












Detta var första veckan av två som gästbloggare. På måndag kommer nästa inlägg.

/Anna Olsson


Kommentarer

Populära inlägg