Utan vatten första sommaren i huset









Första sommaren på Vassberg präglades av att jag inte hade något vatten, försöka få det beboligt invändigt, röja på utsidan och förstå att jag ägde ett hus. 

Huset hade stått tomt i flera år så brunnen hade slammat igen, trädgården vuxit igen och visade det sig vattenledningar frusit sönder. För när jag äntligen fått ordning på brunnen, bytt till en ny vattenpump och fått klartecken att vattnet var tjänligt då sprutade vattnet rätt upp ur golvet i badrummet. 

Så då blev jag utan vatten igen och fick totalrenovera badrummet. Vattenläckan hade nog funnits ett tag så det var bara att riva golv och vägg.  Men jag fick till slut ett fint badrum. Väldigt hjälpsamt att ha hantverkare som murare och rörläggare i familjen. 

/Anna Olsson



Kommentarer

Populära inlägg