Gott och blandat

Detta är mitt sista inlägg i Sunnebloggen.

Som avslutning tänkte jag plocka fram lite allt möjligt kollijox från mitt arkiv.

Det blir serier, tavlor och illustrationer huller om buller.

Nu kör vi:



”Nio liv”, akryl på duk. Jag har fyra katter/
modeller hemma. Därför blir det också
många tavlor med pälsklingar per automatik.
















En pusselillustration till ett projekt i samband med att det
kom en film om Lilla Jönsson-ligan. Det blev pussel, målar-
böcker, brädspel mm.

















För det mesta målar jag med akryl, men ”Tummeliten”
är gjord med Posca-pennor. Det är markers med japansk
tusch i starka kulörer. Det är skôj att använda olika
medier när man målar.















Julkalenderbild gjord till tidningen Vi i villa. Jag gillar att fläska
på med mängder med detaljer. Det ska hända grejer precis överallt.
Tomtar på loftet och alla andra ställen.













Jag använder oftast starka färger i mina tavlor.
Det beror väl på att jag är serietecknare i grunden.
Det ska vara klatschigt men tydliga konturer och
helst humoristiskt. Folk brukar skratta åt mina tavlor.
Men här är faktiskt ett undantag som bekräftar regeln.

En tavla i nästan bara gråtoner. "Snooze", akryl på duk.


































Två helsidor från kulturtidskriften 91:an. Min serie
"Historiska Historier" med Hulken i huvudrollen.
Uttrycket "gröna fingrar" får en helt ny innebörd.







En hel vägg från i fjol med akryltavlor från Mormors Glasscafé i Lysvik.















"Älgstudsare", Posca-pennor på duk.
Gjord till samlingsutställningen "Älg” på
Laxholmens kulturhus i Munkfors 2013.
Jag målade ett antal tavlor på temat. Det är kul
att göra älgar. Det är mycket grejer med spretiga
horn och massiv kropp och långa smala ben.















Tidningen Konstnären beställde ett omslag med
ett porträtt på den kontroversielle kreatören
Marco Evaristti. Det skulle vara i ”MAD-stil"
och skulle innehålla många detaljer från
hans konstnärsskap.




















En seriesida från 91:an. Ibland kan till och med en bofink
tröttna på det ändlösa jagandet efter mat till ungarna. Tur då att
det finns hemkörning av pizza. Med extra tillbehör.

I och med denna bildkavalkad tackar jag för mig här på Sunnebloggen.

Ni är välkomna att kika på min hemsida alfwoxnerud.com när som helst. Där finns det ännu mera av mina alster och lite andra grejer.

Och så är ni naturligtvis välkomna till Mormors Glasscafé nästa sommar. Då ställer jag ut igen traditionsenligt för åttonde gången. Troligtvis i augusti. Och troligtvis blir det en hel del katter i vanlig ordning.

Håll ut tills dess.

/ Alf Woxnerud


Kommentarer

Populära inlägg