Hej på er i semestern!

Nu är det dags för mitt sista inlägg i bloggen. Det känns som om jag skrivit dagbok dessa dagar och faktiskt är det inte så dumt! Man summerar sin dag, i tanken och på papper, och ser att man faktiskt gjort en hel del. Det är så lätt att bara se det man inte gjort.

Min semestervecka närmar sig med stormsteg. Det ska bli skönt att få lite ledigt och bara umgås med familj och vänner.

Sedan drar det igång med lite beskärning av äppelträd som hör sensommaren till. Arbetet ute fortsätter under augusti och september och en bit in i oktober beroende på väder.

Det sista jag gör är att göra iordning trädgårdarna för vintervila, bädda in växterna i löv och mysa till det lite för dom. Det mesta rensningsarbetet gör jag på våren då jag tar bort allt gammalt och dött, det är rätt så skönt att bara få lämna växterna som de är och de mår faktiskt bra av det också!!


Se upp! Vi kanske ses i någon rabatt!!!!
//Åsa

Kommentarer

Populära inlägg