Kreatören Alf Woxnerud presenterar sig och Elvis

Undertecknad och assistenten Elvis











Alf Woxnerud heter jag som ska husera här på Sunnebloggen de kommande två veckorna. Det kommer att bli en del om vad jag pysslar med till vardags och lite annat kollijox.

Men nu först tänkte jag börja med lite faktaspäckad kôrvstoppning om mig själv:

Jag är uppvuxen i Rottneros, men bor och arbetar i Stockholm sen 1979.

Utbildad grafisk formgivare och illustratör på Berghs Reklamskola i Stockholm 1979-1981.

1981-1989 arbetade jag som layoutare och tecknare på serieförlaget Semic Press.

Sen 1989 är jag frilansare på heltid. Jag jobbar som illustratör, serietecknare, manusförfattare och konstnär.

Några exempel på uppdragsgivare är Dagens Nyheter, Aftonbladet, Svenska MAD, Pyton, Fantomen, 91:an, diverse facktidningar och bokförlag.

”Catch 23” / Tavla i akryl











”Ferguson” / Serie från tidningen 91:an.





















Detta var i stora drag vad jag hållit/håller på med. I de kommande inläggen ska jag gå närmare in på vad som försiggår i mitt skapande av serier och annat.

Nästa bloggeri blir i övermorgon onsdag.

Då tänkte jag berätta om när och hur jag började rita serier.

Håll ut tills dess. 

/ Alf









Kommentarer

Populära inlägg