Patric Gullström presenterar sig


Patric Gullström
De flesta som känner mig i Sunne med omnejd känner nog igen mig sedan de dryga 24 år jag jobbade på bruket i Rottneros. 2012 tog den perioden i livet ett abrupt slut i och med den tidens knackiga ekonomi med nedskärningar som följd.

Med backspegeln i handen så kan jag nog säga att det var det mest positiva som kunde hända för min del. Via ett par år på ett annat massabruk längs Vätterns strand så har jag nu landat in vid Oslofjordens västra sida. Som det känns just nu har jag hittat helt rätt och även funnit ett bra sätt att kombinera skiftledarjobbet på kemifabriken i Sætre med nummerlapparna på tryckeriet, Tryck Design, som jag startade tillsammans med min sambo Petra Akdeve för cirka tio år sedan.


Exempel på nummervästar från vårt lilla tryckeri 

Jag är även pappa till en numera utflugen dotter som håller på att skaffa sig världsvana och har flyttat från hemmet i Edsbjörke. Numera bor hon långt bort i Lysvik.

Sunne är fortfarande min hemkommun och Edsbjörke är den givna basen där kraften hämtas in till alla nya utmaningar, förhoppningsvis även i framtiden.

Sedan finns det också de som känner mig som en gubbe som smyger omkring i buskarna och då oftast med en kikare runt halsen.

Det är denna gubbe som de kommande inläggen kommer handla om...

/Patric Gullström

Kommentarer

Unknown sa…
En flott skiftleder, og et godt tilskudd i kjemibedriften i Norge. Og som jeg har forstått, en fremragende fugletitter og likeså nummertrykker!
Hilsen en kollega fra Norge

Populära inlägg