Bysmeden

Att leva som smed idag är inte riktigt som det brukade vara. Även om det låter lockande att få vara den där personen som folk kommer till när det behöver laga cykeln, eller behöver ett skohorn tillverkat, så är det inte helt enkelt att realisera. I alla fall inte för mig i nuläget. 

Jag tänkte lite annorlunda. 

Jag minns när jag började lägga ut bilder på instagram hur många av mina kollegor hade fräna namn som “hell fire forge”, “Black Dragon Forge” och så vidare. 

Men så fanns det en person, den största av dem alla. Han sa att det är bättre att marknadsföra sig själv och inte något påhittat namn. Bygga upp dig själv som varumärke istället, det kanske kan ta lite längre tid, men när väl snöbollen rullar så är det du som är förknippad med produkten och inte företaget. 

Det var så jag gjorde och det har fungerat mycket bra.

/Nils

Nils Ögren i sin smidesverkstad.



Kommentarer

Populära inlägg