Mina drömmar och visioner

Min största dröm sen jag har varit liten är att få jobba med hästar. Något jag är enormt glad över att jag numera har möjlighet att kunna göra, även om det är långt kvar tills jag kan göra det på heltid. Men det jag vill med mitt företag och hästarna, men även gården, det är att kunna bygga ut stallet för att på så sätt kunna ta in mer hästar för utbildning och även för att ha möjlighet att föda upp fler hästar. Jag insåg nog det när Arthur kom att det var mer roligt, intressant och spännande än vad jag kunde föreställa mig. Det är fruktansvärt fascinerande tycker jag att vara med från betäckning till att de föds och sedan att man får vara med dem när de växer och utvecklas. 

Det långsiktiga målet med Mirre som jag har är att vi bygger upp varandra tillsammans. Blir ett ännu bättre team ihop och att vi så småningom gör stabila rundor i 140 hoppning. 

När det gäller Arthur så är planen med honom att behålla honom som hingst så länge det går. Drömmen hade varit att få honom som godkänd. En väldigt svår resa att göra, men drömma kan man ju alltid göra. 

Något annat som jag också brinner för, och drömmer om, det är att få hjälpa andra. Att mitt hem ska bli en frizon för de ungdomar som har det tufft hemma, i skolan och med vänner eller mår psykiskt dåligt. Att på något sätt kunna bli ett avlastningshem eller en fosterfamilj. Att de ska kunna komma hem till mig och få umgås med hästarna och de andra djuren som jag har och inte ha några egentliga krav. De ska känna att de kan vara precis som de är utan att någon dömer dem. Vet själv hur det är att må dåligt och vilken betydelse hästarna hade för mig då. Jag vill att fler ska få tillbaka det jag fick tillbaka från hästarna.

Hästhoppning


Hoppas ni gillade mina texter, vem vet ni kanske får läsa dem snart igen. 

Ha en trevlig helg och tack för dessa två veckor. //Olivia

Kommentarer

Populära inlägg