En ny vår med möjligheter

Känner hur nya livsandar och inspiration börjar spira igen efter denna extremt kalla, snörika och fantastiskt vackra vinter. Under vintern går naturen in i sin vila och har denna vinter bäddats in i den djupaste vila och ro under det tjocka vita täcket av snökristaller.
En fantastisk retreat i januari har personligen gett mig djup vila, reflektionstid och förberett mig väl inför år 2010. Vad vi människor är bra på att ställa oss över naturens lagar och förväntar av oss själva att vara lika aktiva året om, även om kroppen och knoppen ger signaler om mer vila, sömn och kontemplation under det mörka vinterhalvåret.

Ja, vintern är väl inte är över ännu, men kan inte du som jag känna den där inre varma solen, den sprakande elden, det där inre pirret av positiv förväntan och nyfikenhet över vilka frön som detta år kommer att sättas? Ljuset börjar återvända allt mer för varje dag och den första strandskatan har siktats vid Ottenby fågelstation på södra Öland. Ljuset påverkar, dags att ta farväl av mörka vintern, åtminstone börjar avskedet nu!

Befinner mig i ett mellanland där det gamla är avslutat och det nya inte riktigt är bestämt ännu. Våren är på gång i full fart i det inre landskapet, solen skiner och allt smälter omkring mig. Jag gläder mig till en ny tid och en ny vår med möjligheter för utveckling och expansion. Många goda idéer önskar att slå rot och blomstra starkt och målmedvetet i vår och sommarsol.

Under dessa två blogg-veckor kommer jag att skriva om hälsa, livskvalitet och det som inspirerar mig till ökad hälsa och välbefinnande.

Sportlovet pågår, låt dig inspireras av alla sportlovsaktiviteter i Sunne.

”Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag”
Kinesiskt ordspråk

Susanne

Kommentarer

Populära inlägg