Höst, varmt blir kallt

Nu är det slut på sommaren, varma dagar blir kalla, tunna kläder blir tjocka & varma, sol och bad byts ut emot skidor, skridskor och pulka eller solsemestrar till varmare länder för de som längtar tillbaka till värmen.

Jag minns hur alla andra var så osäkra på vad de ville gå för linje när vi satt där i Fryxellska skolan här i Sunne i vintras och skulle göra våra val, medan jag redan i stort sett hade bestämt mig. Det enda problemet var, vart skulle jag ta vägen och vilken skola skulle jag gå?

Det blev dock inget större problem heller för den delen och till slut gjorde jag mitt val, det blev Sundsta-älvkullegymnasiet i Karlstad och jag skulle gå Estet, Musik.

Jag har nu börjat gymnasiet och gjorde min första dag i torsdags. Jag var såklart lite nervös innan jag skulle dit, men det var nog alla som hade sin första dag. Det var kul att se den nya klassen och kul att komma till en helt ny skola och bli informerad om linjen.

Det känns hittills väldigt bra att ha valt musiken, tror det är något som kommer passa mig perfekt faktiskt. Jag gillar ju att uppträda och sjunga vilket är något jag kommer få göra. Jag hoppas verkligen på en bra första termin och det är något jag tror jag kommer få också. /Amelia

Kommentarer

Populära inlägg