Idol

Alla har vi något som vi brinner för, det kan vara sport, konst, musik eller kärlek. Ni som läste förra inlägget vet att jag håller på mycket med musik.
Jag har sjungit i princip överallt, i kyrkor, på talangjakter, dop, bröllop, både värmlandsradion P4 & Rix FM. Har även sjungit på lite större arenor som på Sports Camp i Norrköping och i år sökte jag även till programmet Idol!

Jag kom in till idoljuryn på det sättet att jag fick en så kallad ”gräddfil” in till dem genom Rix FM. Pappa hörde av en slump på radion när han var i garaget att Niklas Wahlgren hade en ”sångtävling” där man kunde skicka in videos på sig själv när man sjöng och sedan namn och mobilnummer. På så sätt så skulle han senare ringa upp en och testa om man kunde sjunga i telefon. Senare under dagen skulle han ringa tillbaka och berätta om man var vinnaren som skulle få sjunga för idoljuryn. Den dagen hade jag helt enkelt turen med mig och jag vann.

Samma helg fick jag åka upp till globen i Stockholm! Jag satt i tio timmar innan jag fick komma in till juryn i Stockholm, men det är det såklart värt om man vill något. Jag kom in och sjöng, tyvärr så gick jag inte vidare men jag var ändå väldigt nöjd efter att ha gått in och sjungit framför dem. Se länk till audition nedan

I sommar har jag även sjungit på bröllop och blivit nominerad till årets ungdomstalang här i Sunne. Jag tyckte såklart det var jättekul att bli nominerad för att man är duktig på något.

En dag när jag sommarjobbade fick jag även ett samtal från en tjej som jobbade på värmlandsradion, de ville då att jag skulle sjunga live på radion samt svara på frågor som de hade vid Diner45 som ligger i Stöpafors. Där sjöng jag på uteserveringen och svarade på frågor och efteråt åt mycket god mat.

Med andra ord har jag haft en väldigt rolig vår och sommar i år med en del sång! /Amelia

Klicka här för att se hela Amelias audition för Idol

Kommentarer

Populära inlägg