Varmare länder

Sitter här och längtar mig bort till varmare länder. Jag är en sådan person som gärna åker utomlands en vecka och solar, badar och bara tar det lugnt. Jag älskar verkligen att ligga vid poolen eller stranden, känna hur hela kroppen nästan steker för att det är så varmt och samtidigt höra havets vågor som slår emot stranden.

Jag är nog en sådan person som kommer resa mycket när jag blir äldre, åtminstone försöka göra det. Jag vill ut och se världen, åka till fina stränder, fota platser och upplevelser och så vidare.

Jag skulle även vilja åka till något fattigare land och se hur de har det i skolorna där borta och hur vissa bor. Ta med mig något kanske att ge bort eller göra något speciellt för några. Jag är faktiskt en sådan person som älskar att göra något för andra, alltså till exempel när det kommer till julafton eller så, så gillar jag att köpa presenter och se hur de reagerar när de får det.
Jag vet inte varför men har alltid varit sådan ända sen jag var liten faktiskt, så att göra något för någon/några som har det svårt och veta att man gjort något bra för dem skulle liksom vara en slags höjdpunkt för mig.

Jag och min familj brukar åka utomlands på hösten precis när skolan börjat och det ska vi göra i år också. Visst, jag gillar verkligen hösten och dess färger men innan allt det, så kan det vara skönt med en extra vecka utomlands.

Ser fram emot att fota mycket denna gång jag åker, ska försöka ta så mycket fina bilder som möjligt. Kameran är en självklarhet när jag reser utomlands, jag älskar verkligen att ta kort. Här kommer ett foto som jag tog för ca tre år sen när jag var utomlands! /Amelia



Kommentarer

Populära inlägg