Hej!
Vad spännande att få skriva i Sunne-bloggen, det blir absolut första gången jag bloggar överhuvudtaget. Ni kommer att få hänga med i en ganska intensiv period i mitt liv.

Jag heter Carita Höök och bor sedan 14 år i Ingmår med min man Ivar och våra tre barn. Till vardags jobbar jag som sång- och ensemblelärare på Geijerskolan, folkhögskolan i Ransäter.

Jag har sjungit under hela uppväxten, i barnkör och ungdomskör, på kommunala musikskolan, i kyrkor och talangjakter och jag skrev egna låtar från 8 års ålder.

Efter ett teoretiskt gymnasium peppade min sånglärare mig att söka folkhögskola och satsa på musiken och på den vägen är det. Som 19-åring sökte jag och kom in på Geijerskolan (min nuvarande arbetsplats) där jag helhjärtat fick ägna mig åt det jag älskar mest och det var där jag visste att yrket som sångpedagog var det enda rätta för mig.

På Geijerskolan träffade jag också min man Ivar och efter två år på denna folkhögskola sökte jag och kom in på Musikhögskolan i Malmö. Ivar (som också är min kollega på jobbet) kom också in och således gick flyttlasset till Skåne där vi efter fyra års studier stannade ytterligare fyra år och arbetade främst på musikgymnasium, men även på Musikhögskolan.

När äldsta sonen föddes började tankarna på att flytta norrut att växa och såsmåningom gjorde vi slag i saken. Vi hyrde ett hus i Lysvik innan vi hittade vårt nuvarande hus. Här trivs vi och vill stanna.

Nu har ni fått en bakgrundsbild av mig och jag ser fram emot att dela med mig av mitt liv och min vardag!

/Carita


Kommentarer

Populära inlägg