Professionell dansare

Idag har jag fått den stora äran att kliva in i världen som professionell dansare. I ceremonin som bland annat innefattar spex från årskurs två, gestaltades jag som en extremt morotstuggande, värmländskt gapande och lite allmänt virrig träningsnarkoman - sjukt roligt!Sedan var det dags att börja fälla tårar. Jag har verkligen gått i världens bästa klass under dessa tre år och kan inte vara mer tacksam. Så många gånger som dessa människor ställt upp för mig, stöttat mig och visat att de sett mig när jag inte ens fattat att jag behövt bli sedd själv. Jag är verkligen glad att det inte riktigt gått upp för mig att vi slutat idag. Men ändå står jag här- nu i Göteborg- med ett diplom i handen som bekräftar just detta.

Så nu är det alltså Göteborgsoperan som gäller igen, veckan ut! Idag har vi repeterat kort och intensivt, endast två timmars rep men med full kostym, rekvisita och scenljus. Jag har det lite kämpigt med att hitta rätt ibland men det blir bättre och bättre och det är bara att kör allt vad man kan och ge allt, att se till att det inte finns någon återvändo. Då blir det bäst. För alla. Och roligast :D

// Sanna

Kommentarer

Populära inlägg