"Klubbarna har gett esportarna bra förutsättningar"

En vecka har gått sen finalspelet av eSHL. Vet inte de officiella tittarsiffrorna, men på våra sändningar på Twitch för Leksand så var det närmare 25 000 besökare på de nio sändningstillfällena (de andra två gångerna var det Sportbladet som hade sändningen). Så det får ändå räknas som godkänt gehör tycker jag.

Jag vet inte om de övriga lagens siffror, men hoppas ju att de också hade många tittare. Vad jag däremot har hört är att samtliga har blivit väl behandlade av sina klubbar, föreningarna har gjort vad som krävts för att ge sina esportare så bra förutsättningar som möjligt.

Jag kan bara instämma, två gånger var jag uppe i Leksand, den första på en upptaktsträff, den andra på ett jippo/familjedag. Vi fick träffa vd:n, äta god mat, träffa många trevliga personer och se på bra ”köttsport" (internskämt mellan esportcommunityn).

Vad jag vill säga är att Leksand och övriga shl-lag tog denna eSHL-säsong på allvar. Vi fick t.o.m en egen manager, Kim ”Drayswe” Larsson, som hjälpte oss med allt förutom just själva spelet. Dray är en känd profil inom esport, med bl.a ett VM-guld i Dota och med ca 40 000 följare på twitch. För övrigt en mycket trevlig man!

/Johan Rundqvist

Kommentarer

Populära inlägg