"Besatt av Sunne"

I dag vände jag mig till en som står mig nära och frågade om råd om ett ämne till min blogg. Som svar fick jag: ”Du är ju helt besatt av Sunne, skriv om det!?” Jag log för mig själv och tänkte att det speglar nog ändå hur mycket jag pratar om Sunne och hur mycket det betyder för mig.

Igår, söndag, var det dags att åka tillbaka till England efter fyra veckors skön julledighet. Även om jag bor i England sedan fyra år tillbaka så kommer Sunne alltid vara mitt hem. I takt med att jag blir äldre så har jag märkt att mina känslor för Sunne växer sig allt starkare. Det börjar bli allt viktigare för mig att ha familjen och vännerna nära. Kort och gott, jag längtar hem.

I tonåren pratades det mycket om i kompisgänget att det var så viktigt att komma i från Sunne så snabbt som möjligt om man ville bli nåt. Av vissa betraktandes det nästan som ett nederlag att bo kvar i Sunne och att man var en ”looser”.

Personligen känner jag att jag avundas de människor som valde att vara kvar i Sunne. Jag avundas de som känner sig nöjda med det som Sunne har att erbjuda när det gäller jobb, fritid och utbildning. Jag skulle själv ha velat vara en person som hade varit nöjd med det enkla. I bland kan jag tänka att de kanske hade varit enklare om jag hade stannat i Sunne och jobbat som grönsaksansvarig på ICA och få sin lön den 25:e varje månad. Att inte behöva bekymra sig för mer än att ha schyssta clementiner i hyllorna...

/D

Kommentarer

Populära inlägg