Daniel Westin presenterar sig

Hej!
Jag heter Daniel Westin, är 30 år gammal och är född och uppvuxen i Sunne. För tillfället bor jag i England, Bournemouth och pluggar mitt fjärde år till kiropraktor på Anglo European College of Chiropractic.

Fram tills ungefär fem år sedan har mitt liv till stor del handlat om ishockey då jag har spelat i Färjestad, Bofors, Nybro och givetvis i moderklubben Sunne.

Jag har spelat TV-pucken två gånger och varit med i pojk- och juniorlandslag. Från det att jag var 18 år gammal var ishockeyspelandet mitt yrke på heltid och jag har haft många fina år med denna härliga sport.

Av olika orsaker så slutade jag med ishockeyn 2006 och bestämde mig för att flytta till England och påbörja min utbildning till kiropraktor.

Många kanske undrar varför man ger upp en karriär som professionell ishockeyspelare för ett liv som fattig student? Men att sluta med ishockeyn och börja plugga på college i UK blev en 180 graders vändning i livet och helt klart mitt livs klokaste beslut.

I detta bloggande kommer jag att dela mina tankar om hur jag ser på Sunne i dag, utbildning och vikten av att ha målsättningar i livet. Jag kommer också att berätta om hur mitt liv ser ut som student i ett annat land, långt bort från Sundsberget och Kolsnäsudden!

/ D

Kommentarer

Anonym sa…
Ska bli kul att följa ditt bloggande - kör hårt/syster Mats

Populära inlägg