David Ek, 1/4 norrlänning, 1/4 värmlänning, 1/4 skåning och 1/4 västgöte

Hej!
Jag heter David Ek och jag bor i Västra Ämtervik. Nu är det min tur att leda Sunnebloggen. Välkommen till min värld!

David Ek
Jag kommer att låta er ta del av mitt liv och min vardag, framförallt som småbarnsförälder och som tänkvärd underhållare i Tor & David. Och lite filosofiska tankar om livet. 

Min fru och jag har tre barn i åldrarna 7, 3 (snart 4) och 1,5 år. Vi har bott i Västra Ämtervik i 7 år. 

Ursprungligen kommer jag från Lidköping. Men när jag träffade en äldre Lidköpingsbo för något år sedan och han frågade "och vems pöjk är du då?" så insåg jag att jag egentligen inte kommer från Lidköping. Alltså inte vår släkt. 
Min mor och far flyttade till Lidköping några år innan min bror och jag föddes. Mamma växte upp i Gällivare men flyttade tidigt till Kroppefjäll i Dalsland. Min far växte upp i Åmål. 
Och går man tillbaka ytterligare ett led tillbaka så är min mormor från Norrland och morfar från Skåne, farmor från Årjäng och farfar från Västergötland. 

Så ett kanske mer korrekt svar på var jag kommer ifrån och vem jag är, så är jag 1/4 Norrlänning, 1/4 Värmlänning, 1/4 Skåning och 1/4 Västgöte. Det känns bra tycker jag. 
Jag i ett nötskal. I morgon ska jag gå igenom min frus släkt. Nä, jag skojade bara. 

I morgon blir de andra bullar. Då blir det rapport från Umeå där jag för dagen är och jobbar med Tor. Hej hopp!
/David

Kommentarer

Populära inlägg