Mässor och utställningar

Jag sitter ofta hemma vid skrivbordet och datorn och telefonen. Det blir mycket ensamjobb. Men jag deltar också på mässor och ibland marknader och utställningar. Då är det desto mer socialt. Det är roligt att få respons på det jag gör och direktkontakt med kunder. Det ger nya tankar och idéer.

Mr Ban och Sachiko från Scandinavian Pattern Collection, mina samarbetspartners i Japan, hälsar också på.


Att vara med på mässor innebär förstås mycket förberedelser, allt från att ta fram nya mönster och produkter, fota dem snyggt, fixa med presentationsmaterial och inbjudningskort med mera. Jag behöver bestämma hur jag vill att min monter på mässan ska se ut och fixa saker till den. Väl på plats ska montern inredas och sedan börjar själva arbetet på mässan.

Min man David hjälper mig att bära in alla saker till montern på Formex, Stockholmsmässan, och skruvar snabbt ihop borden. Sedan är det bara att jobba på :-)


Det är roligt att möta mycket människor och man får många nya bekantskaper, både kunder och kollegor.

Det är främst Formex på Stockholmsmässan jag brukar vara med på. Den är öppen i fyra dagar, cirka 8 - 9 timmar per dag, så det känns i fötterna och kroppen efter ett tag.

Man blir som en liten familj med sina montergrannar under de där intensiva mässdagarna. Man bjuder på kaffe, småpratar och peppar varandra.

Designerkollegan Helena Bengtsson, till vänster, tittar förbi. Trevligt!


När mässan är slut känns det ändå väldigt skönt att återvända hem till de lugna Värmlandsskogarna igen:-)
/Marléne

Kommentarer

Populära inlägg