Ack Värmeland du sköna


Höss ärre bloggen?!
Idag tänkte denna Värmlandspöjken skriva lite om sina band till Värmland och Sunne speciellt!
Som ni kanske förstår från mina tidigare inlägg så reser jag extremt mycket! Det kan vara Göteborg ena veckan för en audition och Oslo nästa. Under mina år som studerande har jag jobbat mig igenom fem lägenheter på varierande ställen i Sverige! Och hyrt antalet bilar för att ta mig till olika städer på så kort notis som möjligt!

Mamma & Pappa

Men inget slår den där känslan när man är på väg hemåt och man märker hur skogarna börjar bli tjockare utanför sidan av tåget, man ser sjöarna som ser ut som något ur en saga och man kan bara höra hur Värmlandsvisan börjar sakta spelas upp i ens huvud. Sedan helt plötsligt så ser man värmlandsmonumentet i Rottneros och då vet man att om bara några minuter så kommer man få krama på mor och far!

Bröderna Myrén
Självklart är det alltid mysigt att gå runt på Sunne och hälsa på alla människor som man inte träffat på månader, gå in på Coop där man jobbat flera somrar och hälsa på alla gamla medarbetare och kolla läget med dem, eller besöka mina bröder som båda bor i Karlstad och göra staden osäker med dem!


Men bäst av allt är att komma hem till huset på Hea och sitta och äta med mina största fans i hela världen, mamma och pappa! De har stöttat mig genom allt som jag gjort i hela mitt liv och inte missat en enda föreställning jag haft! Och för det kommer jag alltid vara tacksam, för utan dem hade jag aldrig kommit dit jag är idag! 

Så från ett värmlandshjärta till er andra! 

Hade gött! Ses i nästa inlägg! //Anton Myrén 

Kommentarer

Populära inlägg