Livet på Teneriffa

Hola bloggen! Nu är jag tillbaka igen med ett nytt inlägg! Och som ni kanske kommer ihåg från mitt förra inlägg, så skrev jag att jag jobbar på Teneriffa för tillfället. Hur roligt jag än har på scenen på mitt jobb, så har jag faktiskt även tagit mig ut och upplevt allt annat som Teneriffa har att erbjuda! Så här kommer topp 3 saker jag gjort på Teneriffa.

Anton i musikalen Rent


1. Jag har trotsat Teneriffas vågor och tagit mig ut i havet flertalet gånger för att försöka lära mig surfa! Sjukt kul, men som man kanske inte fattar när man kollar på proffsen så är det även sjukt svårt! Jag kan i alla fall skatta mig lycklig att jag inte träffade på några stora hajar därute!

2. Jag har åkt upp cirka 1000 meter upp på ett berg och hoppat ut för klippkanten för att sedan glida runt i luften med en paragliding-intruktör samtidigt som han gjorde en massa akrobatiska stunts i luften! Jag kan gott erkänna att min adrenalinnivå aldrig varit så hög i hela mitt liv, men det var också en av de coolaste grejerna jag någonsin gjort och att få se den vackra ön jag bor på från sådana höjder var obetalbart!


3. Det tredje och bästa jag varit med om här på Teneriffa var att hyra en bil och åka uppför Teide, den aktiva vulkanen som stolt höjer sig över molnen mitt på Teneriffa. Aldrig i mitt liv har jag åkt igenom så många olika landskap på så kort tid då vi åkte upp från den södra sidan och ringlade oss ner för bergskanten på den norra sidan. Man kunde vara i ett öde ökenlandskap ena minuten. Sedan helt plötsligt så vara det berg av lavastenar i alla möjliga fantastiska formationer runt om en, för att avsluta i grönska och barrskog som var något av det vackraste jag sett!

Så här är några av de äventyren jag hunnit med här på Teneriffa!
Hade gött! Ses i nästa inlägg! //Anton Myrén

Kommentarer

Populära inlägg