Lussefest med Wermländska sällskapet

Fy, så läskigt att Stockholm har drabbats av ett terrordåd! Platsen där det hände ligger dessutom inte alls så långt från där jag bor. Det vimlade fortfarande av poliser och journalister på söndagseftermiddagen när vi gick förbi. Det känns verkligen ofattbart att detta skett längs den väg jag i princip går varje dag till jobbet

Medan detta hände så befann jag mig på Operan och såg och lyssnade till den underbara Nötknäpparen. Det är en sån fröjd att se dansarna sväva över scenen. Speciellt förtjust är jag i premiärdansaren Jan-Erik Wikström som dansade ”Skogvaktaren/Prinsen” - vilken artist! Mina barn gillade de dansande ”Pepparkakorna” och ”Snöflingorna” bäst. Pepparkakorna var roligast och snöflingorna är vackrast med sina vita tyllkjolar med glitter på.

Efter det så bar det iväg till Grand Hotel och Lussefest med Wermländska Sällskapet.

Bland de första jag träffade var Årets Värmlänning Göran Samuelsson och hans fru Maria.

Så här fina var vi.

Jag hade verkligen trevligt bordssällskap. Här är jag och Peter Eriksson som till vardags spelar viola i Kungliga Filharmonikerna, tillika var det hans dotter Anna som var kvällens Lucia.

Här är en bild på hela festlokalen med alla gästerna.

Ordföranden i sällskapet är Nils Gunnar Billinger.

Det blev en lång kväll som slutade med ett glas champagne i Cardierbaren. Där lyckades vi spana in i alla fall två av årets Nobelpristagare!

Det får bli en tidig kväll ikväll så att jag är utvilad till i morgon. Då träffar jag den nya dirigenten för Orphée för första gången.

Kommentarer

Populära inlägg