Filmproducenten som jobbar från Sunne


När jag och min man bestämde oss för att flytta ut på landet – ge upp våra fasta, välbetalda reklamjobb i Stockholm – flytta till ett konstnärshus med renoveringsbehov – utan helt klar plan på hur vi skulle försörja oss, tyckte vänner och bekanta att vi var galna. En yngre version av mig skulle även hon ha svimmat av häpnad. Men vi sa – vi provar i ett år... detta var 2008 och nu har det gått betydligt längre än just ett tilltänkt provår, och vi älskar det!

Lisa Hartvig heter jag och jag ska skriva här på Sunnebloggen den här veckan. Jag är 36 år och utbildad filmproducent och har jobbat med film, tv och reklam i snart 15 år. Min man Joacim Hartvig är statsvetare och varumärkesstrateg (bland annat) och vi driver ett produktionsbolag tillsammans.

Vi får ofta frågan - hur hamnade ni här? Varför i Sunne? Går det verkligen att jobba med film och reklam härifrån? Svar på dessa frågor och lite annat smått och gott kommer jag skriva om här på bloggen den kommande veckan. Håll till godo...

Häpp! /Lisa

Kommentarer

Populära inlägg