Sunne kändes som en progressiv kommun med framåtdriv
















Med kaffe i hand blickar jag ut över berg och dimhöljda åkrar, tranorna sjunger och jag njuter.

Och så frågar sig folk varför vi valde att bosätta oss i Sunne? För den fantastiska naturen såklart... bland annat. ;)

Både jag och min man hade tillbringat många somrar här som barn, vi gillade att Sunne var en aktiv landsort med många kreativa personligheter både boende här och begravda här. Sunne kändes som en progressiv kommun med framåtdriv.

Sedan när vi hittade vårt drömhus i utkanten av Sunne var saken klar. Men som sagt vi tänkte bara prova att bo här ute på landet i ett år... och jag ska villigt erkänna att efter första vintern ute i skogen var jag beredd att ta mitt pick och pack och flytta tillbaka till betongen. Men jag överlevde och den senaste vintern tyckte jag till och med att det var lite mysigt att vara insnöad. ;)

Självklart var det en stor omställning och första tiden fortsatte vi att endast arbeta med våra kunder i Stockholm och Köpenhamn. Vilket fungerade prima tills vi fick ytterligare ett barn, och vi kände att vi inte längre ville eller ens kunde vara borta så mycket. Det resulterade i att vi började fokusera mer lokalt.

Vad fanns det att göra här i Värmland? Hur skulle vi kunna utveckla film i Sunne? Det kryllar inte av filmjobb i Värmland direkt.. eller?

I morgon kommer jag försöka berätta lite om vad vi sysslar med och vilka projekt och visioner vi har för Sunne kommun... (det där lät oerhört ambitiöst, eller hur ;)

Idag ska jag på ett spännande uppdrag i Torsby där jag inför riksdagens kulturutskott ska prata om filmarbetares situation på landsbygden, det kommer bli intressant.

Häpp! /Lisa

Kommentarer

Populära inlägg