Naturen i Sunne är alltid annorlunda vackert

En sen promenad i Sunne.











Hej

Att promenera i Sunne till skolan, till jobbet eller till ICA kl. 21:50 (alltså precis innan de stänger) är något jag saknar. Som en fotograf en gång sa ”solen faller inte två gånger på en vägg på samma sätt”, så var naturen i Sunne alltid annorlunda vackert. 

Andra saker som jag gillade var att vandra (och ta bilder) antigen genom att ta den lilla Åmbergsleden som låg nära hem eller genom att ägna en hel dag åt Sundsbergsleden, eller helt enkelt genom att ta en promenad till Rottneros. 

Något jag fortfarande älskar att göra, när jag hälsar på min mor under sommaren, är att kolla på Sunnenytt efter loppis och spendera en eftermiddag tillsammans som slutar med glass på glasscafé på hembygdsgården i Sunne eller en tårtbit vid Café Villa Helios...

/Manar Manla Hasan


När höstdimman rullar in från sjön Fryken.










På vandring i Sunne när det dyker upp kor.



Kommentarer

Populära inlägg