Lev livet!

Satt och läste igenom mina hittills skrivna inlägg. Slås av tanken att jag kanske låter som en riktig dystergök. Har ju skrivit att det här får mig att må bra och det här får mig också att må bra. Det är ju inte så att jag går runt och mår dåligt mellan fjällvandringar och fisketurer. Tvärtom faktiskt, jag trivs fantastiskt bra med livet. 

Det är väldigt skönt att kunna säga att jag faktiskt är 43 år så jag gör som jag vill. Inte bry sig så mycket om vad andra tycker och tänker om mina beslut. Det där var ju lite svårare, i alla fall för mig, i yngre ålder. Då skulle man försöka passa in i den perfekta mallen. Skönt att den tiden är förbi. Förr gick jag in i ett rum och funderade på vilka som skulle gilla mig, nu går jag in i ett rum och funderar på vilka jag gillar.

Vi matas dagligen av budskap om att leva livet och vara tacksam för det vi har. Men hur många orkar egentligen ta in det där. Det är väl sällan polletten trillar ner förrän vi själva, eller någon anhörig, drabbas av sjukdom eller olycka. Nej, vi skulle nog försöka bli bättre på att gå ut och leva livet! Göra saker som vi tycker är roliga och omge oss av människor vi tycker om och inte bry oss så mycket om allt det andra. Kör, bara kör!

Nu skiner solen ute, och en helg med familj och vänner väntar. Kan inte bli bättre! Det har varit väldigt roligt att blogga och jag är tacksam för att jag fick chansen.

Trevlig helg, tack och hej!/Gabriel Montgomery


Kommentarer

Populära inlägg