Alla som kan borde försöka ta sig lite mer tid för varandra

Vet ni vad jag och några kompisar har börjat med för att välkomna hösten?
Sopptorsdag och hantverkskvällar!
Varannan torsdagskväll träffas vi hemma hos någon av oss och lagar soppa och kanske något gott till. Och på två veckor har det hunnit hända lite i ens liv så en har något att prata om utifall att en inte har hunnit ses innan dess.
Har du turen att ha fina vänner runt dig som delar dina intressen, gör det tillsammans!
Det är ett lite halvtråkigt steg i vuxenlivet, att i se att en inte hinner och orkar träffa sina vänner så mycket som en skulle vilja så en får lov att planera lite. Men då blir det värt så mycket mer!
Jag tror det är väldigt lätt att ta sina nära och kära för givet. Även om alla säger det som klyschor hela tiden är det sant, alla som kan borde försöka ta sig lite mer tid för varandra.
Och sortera bort giftiga relationer som en bara mår dåligt av. Livet är alldeles för kort för det. Jag vet med mig att jag kan vara lite dålig på att höra av mig men jag försöker. Och jag blir så barnsligt glad när folk ringer och vill hitta på något.

Ta med en stickning
I går kväll skrev en kompis: "jag har satt på tevatten, kom hit och ta med en stickning eller något att hantverka med!"

Under kvällen bestämde vi oss för att försöka dra ihop lite folk och deras små pysselprojekt någon kväll i veckan, lite fika kanske, lite tända ljus. Har du turen att ha fina vänner runt dig som delar dina intressen, gör det tillsammans! 

Det är nog extra viktigt nu när hösten och mörkret smyger sig på. I morse visade termometern bara tre grader ute.
I love it!
Hösten är helt klart min favoritårstid!
På återseende/Johanna

Hösten är Johannas favoritårstid

Kommentarer

Populära inlägg