Varför skulle man inte kunna göra sin dröm till verklighet?

Hej folket, hur mår ni?

Själv har jag, tillskillnad från många andra i min omgivning, faktiskt lyckats hålla mig borta från den ökända förkylningen som härjar i skolan. Flera elever ligger sjuka hemma och man hör allt för många snytningar i korridoren. Håller tummarna för att även ni har klarat er från att bli förkylda!

Dagen började klockan 08.10 med vanliga lektioner och avslutades med dans på kulturskolan kl. 20.00. Däremellan satt jag i olika möten och försökte klämma in en hel del plugg.

Jag är en tjej som älskar att vara i farten, därför passar denna livsstil mig så bra. Jag tycker verkligen om att träffa människor, gå på möten och göra förändringar. Senast förra veckan fick vi kostchefen i Sunne kommun att, efter hårt arbete, ändra sitt beslut angående veganmaten på skolan. Man kan förändra mer än vad man tror, man behöver bara vilja det tillräckligt mycket.

I framtiden ser jag mig själv som en framgångsrik egenföretagare, detta är inte bara en dröm utan även något som jag vet kommer bli till verklighet om jag kämpar nog mycket. Vi kan åstadkomma vad än vi önskar om vi bara lägger ner tillräckligt mycket tid och energi på det. Varför skulle man inte kunna göra sin dröm till verklighet?

Morgondagen kommer bli till ”Storartat kaos” som min klass brukar säga. Ytterligare en fullspäckad dag är nämligen att komma, vid dagar som dessa är det guld värt med en kalender.
I will keep you uppdated, sköt om er så länge!

Puss!
/Elyse

Kommentarer

Populära inlägg