Vi ordnar massor av aktiviteter på SG/Broby

















God eftermiddag på er!
Jag håller tummarna för att ni mår bra. Ska sanningen fram går jag själv på högvarv as we speak och stressar som bara den för att hinna med allt som bör vara klart. Föregående vecka spenderades nämligen i Berlin, något som var väldigt roligt, men som samtidigt resulterade i att mycket skolarbete blev kvar här hemma.

Dagen började med ett möte med skolans rektor här på SG/Broby. Något som många av er kanske inte vet är att jag nämligen är ordförande för skolans elevkår. Redan från första dagen när jag kom som ny till Sunne visste jag med mig att jag ville vara med och engagera mig i skolan.

Från grunden har jag nu, med viss hjälp efter vägen, lyckats få igång en fungerande elevkår! Fortfarande har vi mycket att förbättra, men jag är övertygad om att ni gamla ”SG/Brobyare” skulle förbluffas av alla aktiviteter som vi i styrelsen anordnar för eleverna!

Dagen till ära firade vi även en klasskompis som fyller arton år, längtar verkligen tills på lördag då vi får chansen att fira henne på riktigt! I takt med att allt fler vänner kliver in i vuxenlivet så får jag det svårare och svårare att greppa att vi nu inte är små barn längre. Visst berättade ens nära och kära att tiden flyger förbi när man är ung, men ska det verkligen gå så här fort?
Ta hand om varandra!

/Puss, Elyse!

Kommentarer

Populära inlägg