Hattdagar

Jag har ”hattdagar”, då står mitt företag i fokus och jag bör jobba flitigt, främst med tillverkning men även med annat.
Men ibland är det helt andra saker som kräver sin tid, att bo i ett gammalt hus med stor trädgård och massa uthus innebär en del kroppsarbete och kräver viss kunskap.

Att göra saker utifrån att man bör är ibland inte så lockande men på lång sikt vill jag ju att företaget ska växa och att huset ska stå kvar i gott skick. Så visst gör jag mycket jag inte alltid tycker är så roande men försöker samtidigt undersöka vad jag har mest lust för eller minst motstånd mot.
Vill jag inte klippa gräset så kan jag kanske tänka mig sortera pärlor eller rensa ogräs för att en annan dag faktiskt klippa gräset.

Stor trädgård och massa uthus innebär en del kroppsarbete

Jag upplever något så underligt som att livet har en ”egen vilja” som är mycket klokare än jag själv kan tänka ut och när jag följer livets hintar om hur jag ska ägna min tid flyter allt lättare. 

Jag är attans glad att det finns så många kloka grannar och vänner att fråga när min egen kunskap är på tok för grund. Jag behöver utöka mina hantverkskontakter och kunskaper ytterligare men jag har lärt mig en hel del.

Denna vinter eldar jag med ved jag själv kapat och torkat.

Denna vinter eldar jag med ved jag själv kapat och torkat.
Så mina hattdagar varierar, ibland är jag i ett intensivt skaparflow, omgiven av filt, strå, ånga, nål, tråd, fjädrar, tyll, sidentyger och andra dagar är jag ute på min gård i grovskjortan. 
/Hälsningar Line Malmsten

Kommentarer

Populära inlägg